Close

Kampüs Yaşamı

1-KONFERANS SALONU(KÜLTÜR MERKEZİ)

Konferans salonumuz çok yönlü olup, her türlü etkinlik sergilenebilmektedir. Ses ve ışık sistemlerinin kullanıldığı 102 kişilik salonda öğrenciler yıl boyunca hem akademik hem de sanatsal sunumlar yapmaktadırlar. Yıl içinde en az her öğrencinin iki kez sahneye çıkması ve sunumlara katılması beklenmektedir. Bu salonda haftada bir gün anaokulu öğrencilerine sinema günleri yapılarak, minik öğrencilerimize, sinema kültürüyle tanışma fırsatı tanır.
Bu kültür kompleksi öğrencilere, hedef belirleme ve hedefe ulaşacak basamakları tırmanma konusunda her türlü olanağı sağlamaktadır.

2-BİLGİSAYAR LABORATUVARI

Gelişen dünyanın hızına ayak uydurmak için değil, bu hızın önüne geçmek amacıyla öğrenci yetiştiren Oluşum Okulları’nda bilgisayar dersleri anaokulundan başlamaktadır. Okulun tüm bilgisayarları okulun kendi güvenlik sistemi üzerinde denetlenmekte ve öğrencilerin psikolojik-zihinsel gelişimlerini olumsuz etkileyecek sitelere giriş izni verilmemektedir.

3-RESİM VE MÜZİK ATÖLYELERİMİZ

Türkiye’nin gerçek sanatseverlere ihtiyacı var. Okulumuz alt katta bulunan müzik sınıfında müzik öğretmeni nezaretinde çalışmalar yapılır. Yapılan çalışmalar ile her öğrenci kendi ilgi alanına göre bir müzik enstrümanın da uzmanlaşır. Binamızın birinci katında yer alan resim atölyemizde, öğrencilerimiz kendilerine ait özel resim masalarında yıl boyunca faaliyetlerini sürdürürler. Her öğrencinin yağlı boya tablo eseri oluşturarak mezun olması esastır.

4-KAPALI VE AÇIK SPOR SALONLARI

Geniş yeşil ve her anlamda güvenli bir kampüs içinde yararlanmanın avantajı ile öğrenciler anaokulundan itibaren bedensel ve sosyal gelişmeleri için spor olanaklarından tüm gün faydalanmaktadırlar.
Öğrencilerin bedensel yönden sağlıklı, ruhsal yönden sağlam, sporu günlük yaşamın bir parçası olarak gören bireyler olarak yetişmesi hedeflenmektedir. Bu amaçla okulda yer alan spor salonu, kapalı yüzme havuzu, futbol, voleybol, basketbol ve hentbol kapalı ve açık sahalar her çeşit sporu yapma olanağı vermektedir.

5-SATRANÇ SINIFI

Öğrenmeyi öğretmek için…
Oluşum okullarında bir ders ve aynı zamanda kulüp olan satranç öğrenimine özel önem verilmektedir. Satranç; öğrencilerin, odaklanma, ileriyi görme, seçenekleri değerlendirme, kuvvetli analiz, planlama ve birçok farklı düşünceyle eş zamanlı uğraşma yeteneklerini geliştirmelerine katkılar sağlamaktadır.

6-KÜTÜPHANE

Bilgi sahibi olmadan,
Fikir sahibi olunamaz…
Gelişmişliğin ölçütü ve ilk adımlarından olan kitap okuma Oluşum Okulları’nda özel önem verilen konulardan biridir. İlkokul 2.sınıftan 12.sınıfa kadar öğrenciler kendilerine yıl içinde verilen kitap listelerindeki kitapları okurlar. Anaokulu ve 1.sınıflarda ise kütüphaneye gitme ve kitap okuma sevgisini oluşturmak için öğrenciler kütüphanede öğretmenlerinin onlara okudukları kitapları dinlemekte ve kendilerine ayrılan bölümde kitapların resimleri ile çalışmalar yapmaktadırlar.

7-FEN VE TEKNOLOJİ, FİZİK VE KİMYA LABORATUVARLARI

Öğrencilerimizin bilimsel yaratıcılıklarını ortaya koymak için; fizik, kimya, biyoloji, fen ve teknoloji derslerinin işlendiği aktif ortamlardır. Laboratuvarlar, öğrencilerin akılda kalması yaratıcılığa teşvik etmesi, problem çözme yeteneğini, iletişim ve ekip çalışmasını geliştirmesi gibi faydaları vardır.
Duyarsam-Unuturum
Görürsem-Hatırlarım
Yaparsam-öğrenirim
Fen bilimlerine ilgi duyan, bu bilimi gerçek yaşamla ilişkilendirerek, yaparak öğrenim ve yaratıcılık kazanabilen öğrenci yetiştirme modelidir.

8-SINIFLAR

Öğrencilerimizin gün içinde kullandıkları, derslerin işlendiği yerlerdir. Öğrencilerimizin ders dinlerken, derse katılırken en rahat olması gereken ortamlar sınıf ortamları olmalıdır. Oluşum okulları bu amaçla anaokulundan liseye kadar sınıf kontenjanlarını öğrenci merkezli oluşturur.
Sınıflardaki sıralar ikişer kişilik olup her öğrenci kendi sırasını ve masasını kullanır. Sınıflarda projeksiyon vardır. Ayrıca her sınıfın sınıf öğretmeninin takibinde sınıf kitapları da bulunur.

9-ÖĞRETMENLER ODASI

Öğretmenler odası, öğretmen arkadaşların tenefüsler de dinlendikleri, kendi aralarında paylaşımlarını yaptıkları sosyal ortamlardır. Her öğretmen arkadaşın bu odada kendine ait bir dolabı ve bilgisayarı bulunmaktadır.

10-KANTİN

Özel Oluşum Okulları kantinlerinde pişirilerek satışa sunulan gıdalar, gıda mühendisi denetimindedir. Kantinde gazlı içeceklerin, cips grubu gıdaların, boyalı şeker grubu gıdaların satışı yapılmamaktadır. Kantinimizde taze meyve suyu ve taze mevsim meyveleri de satışa sunulacaktır.

11-YEMEKHANE

Tüm gün eğitim-öğretim veren Oluşum Okulları’nda öğrencilerin sağlıklı ve dengeli beslenebilmeleri için, beslenme uzmanı tarafından aylık olarak hazırlanan yemek listeleri idarenin onayıyla okulun internet sitelerinde yayınlanmaktadır.4.sınıftan 12.sınıfa kadar öğle yemeği anaokulunda sabah kahvaltısı, öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı verilir.1.2.3. sınıflar için öğle yemeği ve ikindi kahvaltısı verilir.Mutfak ve kantinde görevli personel,her dönem sağlık kontrolünden geçirilmektedir.Yemeklerin tamamını okulun kendi mutfağında pişirilmekte ve günlük yemek numuneleri steril edilmiş kaplarda 48 saat süre ile saklanmaktadır.

12-REVİR

Oluşum Okulları’nda teknik donanıma sahip okul revirinde zamanlı uzman hekim ve hemşire bulunmaktadır. Her öğrenciye acil müdahale yapma,sağlık taramaları (göz,diş v.b)ile rutin muayeneler yapılarak dosyalarına işlenmektedir.

13-REHBERLİK

Özel Oluşum Koleji Eğitim Kurumlarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti uygulamaları eğitim sistemimizin en önemli süreçlerinden biridir. Eğitimin en önemli unsuru insandır. PDR hizmetlerinde öğrencilere, kendini tanıma ve kabul etme,etkili iletişim becerileri kurma,karar verme problem çözme becerileri,yaşamı felsefi geliştirme,stresle baş etme ve öfke kontrolü,sorumluluk bilinci,kariyer yönelim becerileri kazandırmaya odaklanmıştır.
Okul ortamında öğrenci, veli ve öğretmenle psikolojik danışma ve rehberlik hizmeti yürüten Oluşum Okulları; anaokulu,ilkokul,ortaokul ve Anadolu lisesi ile tüm okulumuzda yaygınlaştırılmış yapısı ile hizmet sunmaktadır.Amacımız öğrencilerin karşılaştıkları güçlüklerle başa çıkabilmeleri için onların gerekli donanıma sahip,sağlıklı ve mutlu bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunmaktır.
Çalışmalarımız;öğrenci tanıma,psikolojik danışma,grup rehberliği,eğitsel,kişisel sosyal ve mesleki rehberlik,oryantasyon,değerler eğitimi,motivasyon partileri,kariyer planlama,öğrenci ve veliye dönük seminerler ve eğitimler,gibi başlıklar altında toplanmaktadır.

X